Urare către ea

N-am reușit și nu reușesc să-mi dau seama de ce nu pot să scriu oamenilor clișee de onomastice și alte sărbători.
De ce cuvintele "îți doresc un an nou mai bun" sau "multă sănătate și împliniri alături de cei dragi" sau sau sau, mi se par atât de lipsite de sens și deci nu vor efectiv să-mi iasă pe gură.
De fapt mă gândesc: sunt de la sine înțeles toate astea, nu? Normal că îmi doresc să fii fericită, sănătoasă și să ai noroc. Și atunci ce rost are să ți le spun? E ca și cum aș spune: "cerul e albastru" sau "iarba e verde".
În al doilea rând eu sunt puțin împotriva, sau cel puțin nu găsesc sensul, a dori ceva în general. "Îmi doresc să fiu sănătos" sau "îți doresc să fii sănătoasă!"...și ce dacă? Degeaba îmi dorești tu sănătate dacă eu nu sunt sănătos, sau dacă eu nu am grijă de sănătatea mea. La fel cum e și chestia cu "Doamne ajută!". E bine și cu Doamne ajută, e bine și cu bătutul de cruci când treci pe lângă biserici, e bine și cu "să-ți dea Dumnezeu sănătate/noroc/etc.". Dar și mai bine e dacă ai singurel grijă de tine și de sănătatea ta. Tot mai ușor îți faci singur norocul decât să-l aștepți de la Dumnezeu.

Am cam dat-o în bară cu urarea asta.

La mulți ani!

Da, îmi doresc din tot sufletul să fii bine, pentru că deși nu te cunosc atât de bine, simt că am stabilit o legătură deosebită.
Și văd în tine un om special, cu multe de oferit și descoperit...iar distanța dintre noi și așteptarea aduc parcă un plus de romantism situației.
Îți doresc înțelepciune! Pentru că prin intermediul ei, vei avea grijă și de sănătatea și de norocul tău.
Suntem singuri pe lume. Cred asta cu toată ființa. Așa că nu aștepta niciodată nimic de la nimeni. Bazează-te mereu pe propriile forțe. Dacă îți dorești ceva, tu ești singura care îl poate obține. At the end of the day, nici soțul, nici frații, nici părinții și, mai ales, nici prietenii, nu vor putea să înțeleagă perfect durerea din sufletul tău și nici să prețuiască pe deplin fericirea din ochii tăi.

Cu mult drag,
Beyond the clouds,
Beyond the sun,

The rebel without a cause.

2 comments:

DD said...

Încă o mai ai în minte, nu-i aşa?

Anonymous said...

mulțumesc.

Post a Comment